Om frågor och svar

Vissa dagar känner jag bara olust. Allt är grått, telefonen är tyst och jag har inte nog med ork för att knappa in tio siffror och sedan faktiskt prata med någon. Jag känner inte för att tänka eller lyssna på musik. Jag har sett alla intressanta filmer och det är för blött ute för en promenad. Det luktar äckligt i kylen och hällen är smutsig. Jag får liggkramp av sängen men benen viker sig när jag försöker stå. Sådana dagar brukar jag föra högst givande konversationer med mig Magic Eightball. Den ligger på en tron i mitt fönster och ser mystisk ut, och ger alltid uttömmande svar när jag frågar något. Som nu senast -"Kommer jag att dö innan jag är 50"? - "My sources say no". Åh, man tackar. Svar sådär direkt från Gud. Eller som för en stund sen, den mer lättsamma varianten -"Kommer jag att bli bjuden på en helt fantastisk fest med ballonger och pojkar med 60-tals-frisyrer inom kort"? -"You may rely on it". Hm, jag återkommer angående detta. Förresten ja jag vet att man inte ska fråga om död och sjukdomar och sådär, men försök själva komma på den trehundraåttiofjärde ja-och-nej-frågan så får ni se. Nu ska jag se vad den svarar på -"Borde jag byta jobb"? Jag väntar med spänning på att den ska avgöra mitt liv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0