Om mig


Såhär ser solnedgången på Zanzibar ut och såhär ser jag ut när jag tittar på den.

Någon har undrat lite över vem jag egentligen är, då det inte framkommer så mycket här i bloggen. Jo såhär är det. Jag är 20 år gammal. Flicka. Jag gick ut gymnasiet för sådär ett och ett halvt år sedan och nu jobbar jag inom ett fabulöst detaljhandelsföretag. Jag avskyr mitt jobb. Dock har jag ett par underbara arbetskamrater, bland annat en pojke som får mig att skratta så att jag gråter och faller ihop i kramper. Jag har en sju år äldre pojkvän som jag har ett av-och-på-förhållande med. Han är speciell. Han sparade en annan flickas tandborste i sitt badrumsskåp ett halvår in i vårt förhållande och behöver mycket tid för sig själv. Han tar lång tid på sig för att svara på saker man frågar, om han svarar alls. Han förstår mig inte alls på många plan och han har ett uselt morgonhumör. Jag tycker mycket om honom. Han tycker om mig. Det räcker ibland men oftast inte. Jag älskar vackert, puffigt, blommigt, vintage, resor, skirt, antikt, sol, rosetter, smått, klänningar, vinyl, rosa, porslin, bubbligt, högklackat, blankt och glittrigt. Ungefär. Jag har bestämda uppfattningar om många saker och jag tycker om att provocera fram reaktioner hos människor med konservativa och omotiverade åsikter. Jag har en oerhört negativ människosyn, realistisk skulle jag vilja kalla den. Jag har få vänner och egentligen bara en som jag ens orkar ringa till. Hon är en guldklimp. Jag är ganska lång. Jag tycker om att röka cigaretter och på gymnasiet hade jag min första riktiga pojkvän. Vi gick i samma klass och var tillsammans i tre år. Ibland saknar jag honom så att jag skakar. Jag väntar på inbjudan till han och hans nya flickväns bröllop. Jag har en katt som är svart. Jag bor fortfarande hos mina föräldrar, så har du en lägenhet, 2-3 rum med balkong, högt i tak, höga golvlister, djupa fönsternischer, plankgolv, öppen planlösning och en öppen spis i bakfickan kan du kontakta mig omgående. Eller om du helt enkelt vill bli av med din sunkiga inrökta etta. Jag måste dock få plats med min skosamling om cirka 95 par och ändå ha fri golvyta. Jag tycker om musik. Jag har fått en bok skriven om mig och jag vet inte vad jag vill göra med mitt liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0