Två minuter av arbetsdagen

Jag har ett jobb. Det är inte vilket jobb som helst, utan ett jobb där jag är till för andra. Jag är alltid på tå, för att rikta service av yppersta klass mot våra fantastiska kunder. Till exempel en sådan här dam:

Kund (ettrigt) - Hej jag lämnade in min mobiltelefon på service för två veckor sedan och då sa ni att det skulle ta två veckor att få den lagad. Nu har det gått det. För 4 minuter sedan!
Jag (lugnt) - Jag ska kika på det, har du ditt inlämningskvitto?
Kund (som om det var självklart) - Nej
Jag (som om det var väntat) - Ditt namn?
Kunden säger sitt namn
Jag - Din telefon är fuktskadad, vi skickade ut ett papper angående det för tre dagar sedan. Du kanske inte har hunnit få det än?
Kund (oförstående) - Vad menar du?
Jag (långsamt) - Din telefon är f u k t s k a d a d. Den går inte att laga.
Kund (helt lost) - Hur menar du?
Jag  - Man    kan    tyvärr    inte    laga    fuktskadade    telefoner. Din telefon är just det - f  u  k  t  s  k  a  d  a  d.
Kund (det går upp ett ljus) - Men jag har ju nästan aldrig använt den?
Jag - Men den är ju två år gammal?
Kund (snabbt) - Ja men jag har i alla fall aldrig haft den ute. Jag ringer bara med den hemma. Den ligger på bordet i hallen hela tiden.
Jag (en blick säger mer än tusen ord) - Okej men då meddelar jag verkstaden att skrota telefonen så behöver du inte betala något, eftersom du inte har någon nytta av den. Eftersom den bara nöter på ditt hallbord.
Kund (insiktsfullt) - Det har du rätt i. Och jag som har haft den i alla år. Vad skönt! Vilken befrielse! Och vad lättstädat det kommer bli! Och det kostar inget? Tack!
Kunden går.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0